Wzór umowy o zachowaniu poufności z pracownikiem
7 listopada 2017 | Maciej Lipiński
W związku z licznymi zapytaniami, poniżej przedstawiamy ogólny wzór umowy o zachowaniu poufności z pracownikiem.
W celu uszczegółowienia informacji zapraszamy do wizyty strony internetowej kancelarii: www.lipinskiwalczak.pl, gdzie znajdą Państwo nasze aktualne dane kontaktowe.
Umowa o zachowaniu poufności z Pracownikiem
zawarta w dniu pomiędzy …..zwanym dalej Pracodawcą oraz
Panią/Panem …..zwanym dalej Pracownikiem
§ 1.
1. Pracownik zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich materiałów, dokumentów oraz informacji otrzymanych lub uzyskanych od Pracodawcy w związku ze świadczeniem pracy, uznanych przez Pracodawcę za poufne, które określone są w pkt. 2 poniżej.
2. Informacjami, które Pracodawca uznaje za poufne są następujące tajemnice Pracodawcy i tajemnice przedsiębiorcy: ceny zakupu i sprzedaży, marże i wielkość sprzedaży, lista dostawców i odbiorców, wszelkie dane techniczne, technologiczne, handlowe, know-how pracodawcy, plany przedsięwzięć biznesowych, wyniki badań, kampanie reklamowe oraz inne informacje, które Pracodawca uzna za poufne i poinformuje o tym pracowników.
3. Obowiązek zachowania w tajemnicy Informacji obejmuje w szczególności zakaz ich udostępniania osobom trzecim, z wyjątkiem osób, o których mowa poniżej w§2.
§ 2.
Obowiązek zachowania w tajemnicy Informacji nie dotyczy sytuacji, gdy obowiązek ich udostępnienia osobom trzecim wynika z obowiązujących przepisów prawa i osoby te zażądają od Pracownika ich przekazania. Pracownik jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Pracodawcę o zgłoszeniu powyższego żądania.
§ 3.
Ujawnienie Informacji będzie traktowane jako ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków pracowniczych i może skutkować rozwiązaniem umowy bez wypowiedzenia w trybie art.52 §1 pkt1 Kodeksu pracy.
§ 5.
Za wszelkie szkody poniesione przez Pracodawcę w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez Pracownika postanowień niniejszej Umowy, Pracownik poniesie odpowiedzialność materialną na zasadach określonych w Kodeksie pracy.
§ 6.
Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej Umowy mogą być dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 7.
Niniejsza Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
Czy przygotowujecie Państwo umowy pod klienta?
Tak oczywiście, przeprowadzamy audyt polityki poufności w firmie i przygotowujemy odpowiednie dokumenty zabezpieczające Państwa przed wyciekiem poufnych informacji.